Monday, August 29, 2011

Selamat hari raya Aidilfitri


Cuba letakkan diri anda kat situasi dan scenerio seperti; apakah yang anda akan lakukan apabila hidup anda diberikan satu dugaan yang amat besar hingga kan kamu sendiri pun sukar untuk percaya kenapa perkara sebegitu terjadi pada diri anda. Adakah kamu akan terus bertahan ataupun sebaliknya? sebab aku percaya bahawa bila seseorang itu sudah semakin hampir dan dekat dengan impian yang ingin dicapainya  bermula pada masa dan saat itu juga lah, segala macam – macam jenis dugaan dan juga ujian akan hadir dalam hidup kita untuk menguji kemampuan kita sejauh manakah seseorang itu boleh bertahan dengan apa yang  dihadapi olehnya ketika masa dan waktu itu.

Adakah wajar untuk kita mengalah sahaja pada takdir dan biarkan segala impian kita itu terkubur tanpa melakukan apa - apa sebab tidak semua manusia boleh bertahan dengan dugaan apatah lagi apabila dugaan yang datang menguji itu  betul – betul susah dan berat bahu memikul kan..? Apa pun ALLAH akan sentiasa bersama orang – orang yang sabar dan juga benar dan aku percaya bahawa ALLAH tidak akan memberi ujian pada hambanya yang tidak mampu untuk menempuhi segala dugaan yang dia berikan itu, sebab setiap apa yang terjadi pada diri kita pasti ada hikmah disebaliknya.  

Selamat hari raya adilfitri pada semua rakan - rakan blogger , follower dan juga pada silent reader and stalker ha ha wow panjangnya dan pada yang tak dapat nak sambut raya dengan meriahnya jangan bersedih sebab hari lebaran tetap boleh disambut dengan seukir senyuman walaupun dalam keadaan yang sederhana bersyukur dengan apa yang ada. Sekali lagi MARS MELLO ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN.  :-) 


4 ✿Have something to say? ✿:

The Advisor said...

Sayang SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN tahun nie abang happy sangat sebab dapat beraya bersama2 dengan sayang:-* :-* :-*

Small Kucing said...

Selamat Hari Raya, Mell-o. :) Got open house ke? kekeke

btw, if you have the time, do drop by Veronica's blog http://quaypocooks.blogspot.com/2011/08/give-and-you-shall-receive.html . She is trying to help an Old Folks home for a good cause.

Thanks

Unknown said...

@strategicintelligence wow dapat hari raya wishes lagi dari sayang! kan kat BBM dah wish :P abg yang dah first one to wish me. he he SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI TO YOU TOO SAYANG MAAF ZAHIR DAN BATIN I HEART YOU. :-*

Unknown said...

@Small Kucing thanks for the link i will visit her blog, :D this year raya no open house just celebrate with family. Maybe next year ada rezeki i invite mamarazzi ha ha ha makan western food with lil boy. :P oh actually no need wait next year also can but itupun if mamarazzi free sure mars mello dont mind to treat the lil boy and mamarazzi to makan - makan. :-) itupun kalau mamarazzi tak takut nak meet up this mello rofl i'm shy now..

thanks for the hari raya wishes may god blessed always.

Post a Comment

   
 

Till The Shiny Day Copyright © 2013 Design by Riesha Myeiszell | Till the shiny day