Wednesday, February 9, 2011

Cinta - DIA


Petang itu seperti kebiasaan dia 
akan menghabiskan sisa - sisa masanya dipejabat sehinggalah dia dapat menyelesaikan kesemua tugasan-tugasan kerja yang perlu dia siapkan. Akan tetapi debaran hatinya masih belum
 berhenti lagi malah dia rasa debaran 
hatinya itu menjadi semakin kencang. 
Hmmm ada sesuatu yang tak kena ke?

Katanya sambil dia rasa tertanya-tanya pada dirinya---Ah' tensionnya!! kalau beginilah kehidupan tidak lama lagi dia akan sakit mental.

 Seriously hari - hari dia berdepan dengan 
macam-macam jenis masalah tak habis-habis dia yang selesaikan  problem masalah yang "old jimmy"wonder tinggalkan kat dia pun sudah menjadi salah satu daripada masalah hariannya belum termasuk lagi masalah dunia yang perlu dia hadapi kat luar sana.



AH!--aku benar-benar stressssssssed!!! Katanya 
dan dia penat memikirkannya ada baiknya jika dia cari suatu tempat untuk tenangkan fikiran dapat juga dia lepaskan segala rasa tension dan rasa serabut yang masih lagi tersimpan dalam kepalanya itu.. 


Tik..tik..tik jam berdetik dengan begitu pantas waktu sudah pun menunjukkan tibanya masa untuk dia melangkahkan kakinya keluar dari pejabat lagipun tugasan-tugasan kerja yang 
perlu dia siapkan kesemuanya sudah pun selesai..

Tidak lama kemudian telefon bimbitnya berbunyi,

 ‘’I got the feeling that tonight’s gonna be a good night’’ hah! 

panggilan  dari azwan? 
Dia ni mesti nak ajak 
aku lepak kat kedai mamak ataupun 
nak suruh aku belanja makan..

Hello---- kata azwan salam azmi apa khabar hari ini?

azmi: sihat sihat aje..


azwan: kau free tak hari ni?
azmi:  kenapa bro? aku macam biasa petang petang macam ni memang aku free..
azwan:  aku ingat nak ajak lepak sama ni bro..


azmi:  lepak? kat mana? 
azwan:  tempat biasa yg kita lepak tu lah, 
actually aku nak kenalkan kau dengan someone ni ala’ budak yang kau pernah jumpa waktu kita lepak makan-makan kat klcc dulu..


azmi:  siapa pulak ni bro?
azwan:  dak yang pernah lepak dengan kita 
dulu tu..lah? ingat lagi tak?lagi pun aku rasa kau ni macam tak ada seorang pun kawan perempuan ntah ntah kau masih frust lagi ya? hehe..
azmi:  wei aku tak nak lah lepak dengan 
budak tu kau sendiri tahu kan style aku macam mana? walaupun aku takde seorang pun kawan perempuan 
bagiku itu semuanya tidak penting bro 
seriously aku tak kesah sangat pasal tu sebab aku lebih selesa dengan diriku yang sekarang..


azwan:  so macam mana? nak lepak tak?
 jom lah lepak sama-sama bro aku dah sampai keboring yang tahap maximum ni..


azmi:  bro kalau kau nak lepak jugak 
boleh tapi kau jangan bawak budak 
tu boleh tak? aku tak nak kalau ada perempuan ikut sama apa kata kali ni kita lepak just sesama kita? aku okay aje sebab aku rasa malam ni macam ada sesuatu yang bakal akan berlaku padaku haha..
ntah ntah aku akan bertemu dengan dream girl aku kot..


azwan:  lah’ bro kalau betul macam 
tu bagus juga sebab aku tengok engkau 
ni, dari dulu sampai sekarang, still the same masih lagi  frust dengan perempuan kot haha..


azmi:  wei bro sampai hati kutuk gua 
macam tu nanti kalau apa yang aku katakan 
tadi terjadi betul-betul hah’ jangan kata belanja makan kat kedai mamak belanja kat restoran 5 star pun boleh bro haha..


azwan: cool bro alright kalau macam tu kita 
jumpa kat tempat biasa okay salam 

kita jumpa kat sana nanti 
azmi: okey                                          

-----end of  call-----

Ah’ asyik aku aje kena belanja tapi itu 
semuanya tak penting what's most important is tonight aku dapat releasekan tension dan serabut-serabut yang ada kat dalam kepala aku nih.. Huhh pelik juga dari petang tadi aku
 rasa macam ada sesuatu yang akan berlaku 
kepada diriku ini, haihs apa-apa pun aku akan sabar menunggu dan aku  juga akan pastikan ianya adalah sesuatu yang telah lama aku nanti-nantikan..



Bersambung...



0 ✿Have something to say? ✿:

Post a Comment

   
 

Till The Shiny Day Copyright © 2013 Design by Riesha Myeiszell | Till the shiny day