Monday, April 2, 2012

Ayat skema untuk pagi ini..


Kejam sungguhkan sesetengah manusia kat dunia ini??
sanggup untuk melakukan "sesuatu" atas kepentingan diri mereka sendiri.

Kejam sungguhkan sesetengah manusia kat dunia ini??
sanggup untuk meruntuhkan mahligai cinta dan kasih sayang yang sejati,
alasan mereka “dia bukan yang terbaik untukmu” 
Ibaratkan mereka ini lebih mengenali hati budi insan tersebut jika di bandingkan
dengan "dia yang sentiasa berada di sisi tak kira susah ataupun senang dia yang sentiasa sedia untuk menemani tak kira sejauh manapun destinasi, kerna hanya dia yang lebih memahami dan mengenali hati dan budi insan tersebut dan tanpa sebarang sebab dan alasan mengapakah dia harus menjadi mangsa keadaan situasi.." 

Kejam sungguhkan sesetengah manusia kat dunia ini??
sanggup untuk menghina maruah dan harga diri seseorang itu atas kebongkakan mereka sendiri. Sehinggakan sanggup untuk membeli harga diri si mangsa keadaan situasi.
Mungkin si kejam itu ingat dengan wang ringgit yang di berikan itu mereka boleh memiliki apa saja yang mereka mahu termasuk pendirian diri insan tersebut begitu juga hati dan perasaan orang lain.

Kejam sungguhkan sesetengah manusia kat dunia ini??
tapi mungkin mereka terlupa untuk menggunakan akal dan fikiran mereka untuk berfikir seketika bahawa orang yang mereka anggap bodoh dan lemah selama ini adalah umpama ubi yang diam – diam berisi.

"Bak kata pepatah orang sekecil – kecil cili padi tapi kalau dah gigit kat lidah sendiri baru mereka tahu kan, apabila terasa ohh, pedasnya sampai menikam dalam hati. Terkena balik pada batang hidung dan muka sendiri dah tahu cili tu pedas yang dia pergi sibuk nak makan juga kenapa??? siapa suruh mereka cari penyakit sendiri.

Well, sebelum aku buat ending untuk entry ni, aku nak highlight sikit kat mereka - mereka yang berniat untuk mengkejami aku yang tengah duduk diam - diam kat gua ini. Sebenarnya aku ni pun kejam juga dan memang aku akui, tapi cara aku jadi kejam agak special sikit and only for those limited edition only. Aku akan berlaku kejam kat orang - orang yang tak habis - habis nak menyusahkan hidup orang..

"SO, dont harm me I wont harm you and if you do, I do what I could do too simple kan!!!"


Ahahahahaahaha..damn skema betul plak ayat aku pagi ini aku sendiri pun tak tahu kenapa tertiba aje aku nak type semua ni??? Ohhhh voices in my head.. suara ni dari tadi berbisik tak henti - henti kat dalam akal dan fikiran aku dan akhirnya terciptalah sebuah entry yang aku post khas untuk hari ini.

END of mumbling.


3 ✿Have something to say? ✿:

Small Kucing said...

welcome back to blogging

SUE AMIERA said...

ish!!!! kejam sungguh mereka2 tu.....org mcm ni pun ada jg dlm dunia ni....ish!!!! teruk betul.....perangai macam apa jak...napalah suka kacau hidup org lain...napa xboleh tgk org senang....org mcm ni xsesuai digelar manusia....sbb sungguh kejam dan jijik...mgkin lebih sesuai digelar sbgai manusia yg bertopengkan syaitan...

Unknown said...

Nama pun manusia. Kena sangat dengan zaman sekarang. Susah mau cakap maaa.. Hahahah.

Post a Comment

   
 

Till The Shiny Day Copyright © 2013 Design by Riesha Myeiszell | Till the shiny day